Johan heeft gekozen voor "de driehoek" onder de schakelpook.
Dit is de opstelling:
- het contactslot;
- de choke (sjook :-)
- een 12-Volt-aansluiting.
Maar het viel nog niet mee om gaten in het harde aluminium te krijgen.
Gelukkig hebben we Dirk, die er flink wat uren aan besteed heeft, en het geheel nog gepolijst heeft ook!
Dirk: uitstekend werk, hartelijk dank!
Moeilijk om te fotograferen, zo'n glanzend oppervlak.
Een poging.
Iets schuin opzij. Het contactslot, chokekabel en 12-Volt aansluiting zijn alle van Burton Car Company.
De achterkant.
Tycho is afgestudeerd auto-HTS'er en student Werktuigbouwkunde aan de TU Eindhoven. Deze blog beschrijft zijn ervaringen met oldtimers. Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een Toyota LandCruiser 70 (1984) gereviseerd en onderhoudt hij een Volvo 66 (1977), Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280 SE (1984). Zijn huidige project is de restauratie van een Citroën Acadiane (1983). Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
zondag 6 februari 2011
Kabelboom
Johan wil de knop voor de toeter graag aan de rechterkant. Dat betekent het maken van een extra stukje kabelboom.
Onze hofleveranciers Gamma en Conrad leveren de basismaterialen: kabel en kabelklemmen.
Ons Weller soldeerstation is 25 jaar oud, maar doet het nog prima.
En dit is het resultaat: kabelboom a la T. Keurig met krimpkous onverwoestbaar gemaakt.
Een trosje kabelklemmen.
De 1-2-3-ontsteking wordt 123 vastgesoldeerd. Daarna wordt de krimpkous over de las geschoven, en is de verbinding sterk en waterdicht.
De toeter wordt aangesloten.
Onze hofleveranciers Gamma en Conrad leveren de basismaterialen: kabel en kabelklemmen.
Ons Weller soldeerstation is 25 jaar oud, maar doet het nog prima.
En dit is het resultaat: kabelboom a la T. Keurig met krimpkous onverwoestbaar gemaakt.
Een trosje kabelklemmen.
De 1-2-3-ontsteking wordt 123 vastgesoldeerd. Daarna wordt de krimpkous over de las geschoven, en is de verbinding sterk en waterdicht.
De toeter wordt aangesloten.
Abonneren op:
Posts (Atom)