donderdag 3 mei 2012

Backfire in de carburateur.

Twee keer een backfire in de carburateur. In HD :-)
Oorzaak: te arm mengsel, te weinig benzine, te veel lucht.

woensdag 2 mei 2012

Proefstart.

Compressie gemeten: links en rechts 13 bar. Dus, tijd voor een proefstart. De uitlaat losjes er op.
Nog niet he-le-maal perfect (ongeveer de helft werkt :) maar het begin is er...

De Visamotor. Bijna als nieuw...

De Visamotor zoals het was en wat Tycho er van gemaakt heeft.
Een fotoserie.

En natuurlijk met veel dank aan 2CasanoVa voor de hulp en het advies, en aan Tobias, Y. en S. voor de uitgebreide hulp en de vele hand-en-spandiensten!

En de volgende vraag is natuurlijk "doet ie het"?
Eerst de compressie maar eens meten...

Dit was het, de inmiddels bekende foto:

En dit is het geworden...











maandag 30 april 2012

Heuer bankschroef

Een mooie aanwinst voor onze verzameling gereedschap: een Heuer bankschroef. Voor een hele redelijk prijs gekocht op de koninginnemarkt :-)


Visamotor: het begint er op te lijken.

De Visamotor wordt weer in elkaar gezet. En ziet er steeds beter uit.
Oordeel zelf.

Zoals het was...

































En zoals het wordt...

zondag 29 april 2012

Foto poedercoaten kop Visamotor.

...en zo ziet het poedercoaten er uit. Hier wordt de poedercoat opgebracht. Het lijkt niet zo, maar dit wordt een transparante laag.

Vergane glorie

Ook vergane glorie kan mooi zijn... Een oud inlaatspruistuk, in dit geval van een Visamotor, met daarop de carburateur en de dynamo.

Vloeibare pakking tussen de carterdelen.

Om de carterdelen goed af te sluiten wordt vloeibare pakking gebruikt.
Hier zie hoe deze opgebracht wordt.