Oorzaak: te arm mengsel, te weinig benzine, te veel lucht.
Tycho is afgestudeerd auto-HTS'er en student Werktuigbouwkunde aan de TU Eindhoven. Deze blog beschrijft zijn ervaringen met oldtimers. Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een Toyota LandCruiser 70 (1984) gereviseerd en onderhoudt hij een Volvo 66 (1977), Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280 SE (1984). Zijn huidige project is de restauratie van een Citroën Acadiane (1983). Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
donderdag 3 mei 2012
Backfire in de carburateur.
Twee keer een backfire in de carburateur. In HD :-)
Oorzaak: te arm mengsel, te weinig benzine, te veel lucht.
Oorzaak: te arm mengsel, te weinig benzine, te veel lucht.
woensdag 2 mei 2012
Proefstart.
Compressie gemeten: links en rechts 13 bar. Dus, tijd voor een proefstart. De uitlaat losjes er op.
Nog niet he-le-maal perfect (ongeveer de helft werkt :) maar het begin is er...
Nog niet he-le-maal perfect (ongeveer de helft werkt :) maar het begin is er...
De Visamotor. Bijna als nieuw...
De Visamotor zoals het was en wat Tycho er van gemaakt heeft.
Een fotoserie.
En natuurlijk met veel dank aan 2CasanoVa voor de hulp en het advies, en aan Tobias, Y. en S. voor de uitgebreide hulp en de vele hand-en-spandiensten!
En de volgende vraag is natuurlijk "doet ie het"?
Eerst de compressie maar eens meten...
Dit was het, de inmiddels bekende foto:
Een fotoserie.
En natuurlijk met veel dank aan 2CasanoVa voor de hulp en het advies, en aan Tobias, Y. en S. voor de uitgebreide hulp en de vele hand-en-spandiensten!
En de volgende vraag is natuurlijk "doet ie het"?
Eerst de compressie maar eens meten...
Dit was het, de inmiddels bekende foto:
En dit is het geworden...
maandag 30 april 2012
Heuer bankschroef
Een mooie aanwinst voor onze verzameling gereedschap: een Heuer bankschroef. Voor een hele redelijk prijs gekocht op de koninginnemarkt :-)
Visamotor: het begint er op te lijken.
zondag 29 april 2012
Foto poedercoaten kop Visamotor.
...en zo ziet het poedercoaten er uit. Hier wordt de poedercoat opgebracht. Het lijkt niet zo, maar dit wordt een transparante laag.
Vergane glorie
Ook vergane glorie kan mooi zijn... Een oud inlaatspruistuk, in dit geval van een Visamotor, met daarop de carburateur en de dynamo.
Vloeibare pakking tussen de carterdelen.
Om de carterdelen goed af te sluiten wordt vloeibare pakking gebruikt.
Hier zie hoe deze opgebracht wordt.
Hier zie hoe deze opgebracht wordt.
Abonneren op:
Posts (Atom)