Twee werkplekken.
T. en M. hebben hun werkzaamheden gesplitst: T. doet het chassis en M. de carrosserie.
En dat schiet lekker op samen.
Werken aan het chassis.
Na vele uren met de staalborstel komt de oude glorie van de draagarm weer terug.
Na het schoonborstel wordt er RX5 op gekwast. Dat verwijdert eventuele achtergebleven roest, en beschermt daarna het staal.
Inmiddels is ook de pedalenset helemaal schoongemaakt, en voorzien van nieuwe steunen.
Werken aan de carrosserie.
Intussen wordt er ook hard gewerkt aan het plaatsen van de kabelboom. De achterlichten en achterknipperlichten zijn al geplaatst.
Hier ie je de kabelboom aan de voorkant. De zekeringenkast komt links.
M. werkt aan de kabelboom. Een inspannende klus.
De gemonteerde pedalenset. Vastgezet met acht bouten.
De accubak en toeter zitten er op.
Het reservoir voor de remvloeistof er op...
...en het rubber voor de achterklep.
Kortom: een prima dag, waar veel in bereikt is!
Tycho is afgestudeerd auto-HTS'er en student Werktuigbouwkunde aan de TU Eindhoven. Deze blog beschrijft zijn ervaringen met oldtimers. Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een Toyota LandCruiser 70 (1984) gereviseerd en onderhoudt hij een Volvo 66 (1977), Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280 SE (1984). Zijn huidige project is de restauratie van een Citroën Acadiane (1983). Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
dinsdag 6 juli 2010
zondag 4 juli 2010
Kleefsokkel
Kleefsokkel.
Dat klinkt als een goed woord voor galgje :-)
Burton geeft aan dat je de kabelboom met Sikaflex (een soort dikke superlijm) aan de binnenkant van de body kunt plakken. Werkt ongetwijfeld prima.
Maar T. vond het in zijn Burton toch fijn om de kabelboom er ook weer uit te kunnen halen. Handig als er een storing in zit. Kost wat meer moeite, maar is het waard. Dat gaat hij bij Johan ook doen.
Om er van te leren het verhaal van de eerste keer.
Tie-wraps
De eerste poging was het vastlijmen van tie-wraps op de body. Tie-wraps zijn van die slimme kabelbinders die je kunt aantrekken. Ze zijn er ook "losmaakbaar" te koop.
Ooit nog eens een collega die een weddenschap verloren had aan zijn bureaustoel vast ge-tie-wrapt en de kantine in gerold. Werkte goed. Te goed eigenlijk, maar dat is een ander verhaal ;-)
De vastgekleefde tie-wraps vielen er echter sneller af dan bladeren in de Herfst.
Poging twee waren zelfklevende kleefsokkels (pleonasme?) van de Gamma. Die plak je vast, en daar haal je een tie-wrap doorheen.
Ook die hadden herfstachtige neigingen.
Derde poging.
De derde poging was met kleefsokkels, maar nu van Conrad en een tip van Loek van Burton CC of vooral goed de plaats te schuren waar de kleefsokkel moet kleven.
En dit keer werkte het...
Solide vastgekitte kleefsokkels-met-ruimte-voor-tie-wraps in Johan's Burton-body.
Poedercoaten.
In de tussentijd stond de Dyane-motor er geheel naakt bij, ontdaan van de motorbeplating.
Na een heroïsche strijd met oud vet en olie zijn ze ze geheel klaar voor vervoer naar de poedercoater.
Maar eerste eens een paar offertes opvragen. Liefst een in de buurt, dan kunnen we er op wachten.
De motorbeplating.
Met temperaturen van boven de 30 graden valt het demonteren en schoonmaken niet mee, maar T. en M. slaan zich er doorheen.
Dat klinkt als een goed woord voor galgje :-)
Burton geeft aan dat je de kabelboom met Sikaflex (een soort dikke superlijm) aan de binnenkant van de body kunt plakken. Werkt ongetwijfeld prima.
Maar T. vond het in zijn Burton toch fijn om de kabelboom er ook weer uit te kunnen halen. Handig als er een storing in zit. Kost wat meer moeite, maar is het waard. Dat gaat hij bij Johan ook doen.
Om er van te leren het verhaal van de eerste keer.
Tie-wraps
De eerste poging was het vastlijmen van tie-wraps op de body. Tie-wraps zijn van die slimme kabelbinders die je kunt aantrekken. Ze zijn er ook "losmaakbaar" te koop.
Ooit nog eens een collega die een weddenschap verloren had aan zijn bureaustoel vast ge-tie-wrapt en de kantine in gerold. Werkte goed. Te goed eigenlijk, maar dat is een ander verhaal ;-)
De vastgekleefde tie-wraps vielen er echter sneller af dan bladeren in de Herfst.
Poging twee waren zelfklevende kleefsokkels (pleonasme?) van de Gamma. Die plak je vast, en daar haal je een tie-wrap doorheen.
Ook die hadden herfstachtige neigingen.
Derde poging.
De derde poging was met kleefsokkels, maar nu van Conrad en een tip van Loek van Burton CC of vooral goed de plaats te schuren waar de kleefsokkel moet kleven.
En dit keer werkte het...
Solide vastgekitte kleefsokkels-met-ruimte-voor-tie-wraps in Johan's Burton-body.
Poedercoaten.
In de tussentijd stond de Dyane-motor er geheel naakt bij, ontdaan van de motorbeplating.
Na een heroïsche strijd met oud vet en olie zijn ze ze geheel klaar voor vervoer naar de poedercoater.
Maar eerste eens een paar offertes opvragen. Liefst een in de buurt, dan kunnen we er op wachten.
De motorbeplating.
Met temperaturen van boven de 30 graden valt het demonteren en schoonmaken niet mee, maar T. en M. slaan zich er doorheen.
Abonneren op:
Posts (Atom)