Het lijkt wel een keuring voor een levensverzekering ;-)
Tycho is afgestudeerd auto-HTS'er en student Werktuigbouwkunde aan de TU Eindhoven. Deze blog beschrijft zijn ervaringen met oldtimers. Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een Toyota LandCruiser 70 (1984) gereviseerd en onderhoudt hij een Volvo 66 (1977), Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280 SE (1984). Zijn huidige project is de restauratie van een Citroën Acadiane (1983). Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
dinsdag 24 mei 2011
Op de rollenbank bij Startrick
En hier kun je zien hoe de Burton gemarteld wordt op de rollenbank.
Het lijkt wel een keuring voor een levensverzekering ;-)
Het lijkt wel een keuring voor een levensverzekering ;-)
Mancave behind the scenes bij Burton Car Company
Weer een leuk artikel over Burton gevonden: http://mancave.conrad.nl/mancave-behind-the-scenes-bij-burton-car-company/
Met een rijervaring: http://mancave.conrad.nl/mancave-behind-the-scenes-testrit-in-burton-1/
Met een rijervaring: http://mancave.conrad.nl/mancave-behind-the-scenes-testrit-in-burton-1/
zondag 22 mei 2011
100!
En dit is blogbijdrage nummer 100!
Tijd om de titel van de blog te veranderen: die is vanaf nu Tycho's Burton. De onderliggende link naar de blog veranderen we niet, die is inmiddels ingeburgerd.
Inmiddels heeft de blog een behoorlijke aantal bezoekers, en zijn we vandaag de 10.000 "pageviews" gepasseerd!
Nooit gedacht dat het bouwen van een Burton zo populair zou zijn...
Tijd om de titel van de blog te veranderen: die is vanaf nu Tycho's Burton. De onderliggende link naar de blog veranderen we niet, die is inmiddels ingeburgerd.
Inmiddels heeft de blog een behoorlijke aantal bezoekers, en zijn we vandaag de 10.000 "pageviews" gepasseerd!
Nooit gedacht dat het bouwen van een Burton zo populair zou zijn...
Vermogensbankdag II
Bij het bouwen van een Burton "hoort" het meten van het vermogen. Burton biedt daarvoor een vermogensbankdag aan.
Dit is deel II, het koppel.
Een korte toelichting:
- horizontale as = rpm = het aantal toeren;
- verticale as = Nm = "het koppel";
- rode lijn = zonder Powertube;
- blauwe lijn = met Powertube;
- groene lijn = met Powertube, na het afstellen en met nieuwe sproeiers.
Voor het afstellen en zonder Powertube was het koppel 33 Nm bij 4.000 toeren.
Na het afstellen en met Powertube is het koppel 43,47 Nm bij 3.350 toeren.
Aanzienlijk krachtiger dus, en bij een lager toerental.
Als je op de grafiek klikt krijg je een vergroting.
Dit is deel II, het koppel.
Een korte toelichting:
- horizontale as = rpm = het aantal toeren;
- verticale as = Nm = "het koppel";
- rode lijn = zonder Powertube;
- blauwe lijn = met Powertube;
- groene lijn = met Powertube, na het afstellen en met nieuwe sproeiers.
Voor het afstellen en zonder Powertube was het koppel 33 Nm bij 4.000 toeren.
Na het afstellen en met Powertube is het koppel 43,47 Nm bij 3.350 toeren.
Aanzienlijk krachtiger dus, en bij een lager toerental.
Als je op de grafiek klikt krijg je een vergroting.
Abonneren op:
Posts (Atom)