Ook de ooit roestige olievulpijp ziet er na het poedercoaten weer een stuk beter uit.
Blijft lastig fotograferen dat zwart...
Tycho is afgestudeerd auto-HTS'er en student Werktuigbouwkunde aan de TU Eindhoven. Deze blog beschrijft zijn ervaringen met oldtimers. Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een Toyota LandCruiser 70 (1984) gereviseerd en onderhoudt hij een Volvo 66 (1977), Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280 SE (1984). Zijn huidige project is de restauratie van een Citroën Acadiane (1983). Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
donderdag 19 april 2012
woensdag 18 april 2012
Nieuwe onderdelen.
Tycho pakt i.o.m. Johan de revisie van de Visamotor grondig aan.
Omdat de hele motor uit elkaar gehaald is kunnen ook "inwendige" onderdelen vervangen worden.
Kijk maar even met ons mee.
Om je ook een indruk te geven wat zoiets nu eigenlijk kost staan de prijzen erbij.
Deze steeltjes-met-platvoeten :-) zijn... kleppen. Je ziet hier twee inlaat- en twee uitlaatkleppen.
Zoek de verschillen...
Een klep kost €9,50.
En dit is de benzinepomp.
Voor €24,99 stroomt de benzine weer door de aderen.
Nee, dit zijn niet de olympische ringen. Het is een set zuigerveren, deze set is voor één cilinder.
Twee complete sets kosten €69. Duur? Och, je kunt er weer een paar 100.000 kilometer mee rijden.
Dit is de van een centrale verwarming. Niet dus. Maar als je dat dacht zat je er ook weer niet zo ver vandaan: dit is een oliekoeler.
Voor €79,85 gaat de temperatuur in het motorblok flink omlaag.
En verder worden ook nog de krukaskeerringen vervangen. Die kosten €2,86 (voor) en €5,95 (achter).
Als als dat allemaal achter de rug is heb je een Visamotorblok wat nog héél lang mee kan. En het ziet er nog fraai uit ook.
De onderdelen zijn gekocht bij onze hofleverancier Burton Car Company in Zutphen
Omdat de hele motor uit elkaar gehaald is kunnen ook "inwendige" onderdelen vervangen worden.
Kijk maar even met ons mee.
Om je ook een indruk te geven wat zoiets nu eigenlijk kost staan de prijzen erbij.
Deze steeltjes-met-platvoeten :-) zijn... kleppen. Je ziet hier twee inlaat- en twee uitlaatkleppen.
Zoek de verschillen...
Een klep kost €9,50.
En dit is de benzinepomp.
Voor €24,99 stroomt de benzine weer door de aderen.
Nee, dit zijn niet de olympische ringen. Het is een set zuigerveren, deze set is voor één cilinder.
Twee complete sets kosten €69. Duur? Och, je kunt er weer een paar 100.000 kilometer mee rijden.
Dit is de van een centrale verwarming. Niet dus. Maar als je dat dacht zat je er ook weer niet zo ver vandaan: dit is een oliekoeler.
Voor €79,85 gaat de temperatuur in het motorblok flink omlaag.
En verder worden ook nog de krukaskeerringen vervangen. Die kosten €2,86 (voor) en €5,95 (achter).
Als als dat allemaal achter de rug is heb je een Visamotorblok wat nog héél lang mee kan. En het ziet er nog fraai uit ook.
De onderdelen zijn gekocht bij onze hofleverancier Burton Car Company in Zutphen
zondag 15 april 2012
Visamotor in elkaar zetten.
De Visamotor wordt weer in elkaar gezet.
Zo grijpen de tanwielen bij de nokkenas in elkaar.
Nogmaals het tandwiel bij de nokkenas. Eerder gefotografeerd, nu met een iets betere belichting.
De zeer vernuftigde oliepomp. Simpel en effectief.
De geslepen nokkenas compleet.
Zo grijpen de tanwielen bij de nokkenas in elkaar.
Nogmaals het tandwiel bij de nokkenas. Eerder gefotografeerd, nu met een iets betere belichting.
De zeer vernuftigde oliepomp. Simpel en effectief.
De geslepen nokkenas compleet.
Abonneren op:
Posts (Atom)