zondag 24 april 2011

Voorruit

T's Burton was nog voorruitloos. Dan kun je tot 50 kilometer per uur met alleen een bril rijden. Boven die snelheid probeert ieder overstekend vliegend insect zich in je hoofd te boren.
Niet fijn dus...

Een voorruit dus. Maar welke? Laag of hoog?

"Laag" betekent dat je geen hard- of softtop kunt plaatsen. Maar de prijs is nog enigszins betaalbaar.

"Hoog" betekent een aanslag op je geldbuidel: je hebt een hoge voorruit nodig. En een ontwasemingset. En een ruitensproeierset. Maar je kunt wel een "top" plaatsen.

Surf snel naar Burtoncar.nl, en je zult zien dat je faillissement nabij is.
Dus als je zoals T. student bent: laag, want dat is nog een beetje betaalbaar.

Maar is het ook mooi?
Da's een kwestie van smaak. Johan's Burton heeft een hoge voorruit, en dat staat mooi.
En T. heeft nu een lage voorruit. En da's ook mooi...

Is het plaatsen moeilijk? Nee.
Bepaal héél nauwkeurig de plaats waar de middelste bout komt, en druk de voorruit bij het vastschroeven goed op de body. De andere gaten volgen dan vanzelf.
De handleiding van Burton beschrijft het prima.

En dit is het resultaat. Glas fotograferen blijft lastig, maar het geeft een indruk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten