Nee, een donor-Citroën-Dyane, van eind jaren 70. Helaas voor de vorige eigenaar met een geknakt chassis, maar voor Johan prima bruikbaar.
Omdat er nog APK op zit, is de verwachting dat motor, versnellingsbak en draagarmen in goede staat zijn. Na het opladen van de accu startte de Dyane in ieder geval goed.
Helaas nog niet geschouwd, dus we moeten eerst nog langs de RDW.
De Dyane op de trailer.
Het motorblok. Het ziet er hopeloos uit, maar onze 2CasanoVa knikte goedkeurend :-)
Onderdelen aanschaffen
We hebben ook de benodigde onderdelen aangeschaft voor de Burton.
T. had gezwoegd op de bestellijst, die was 85 regels lang... En omdat iedere regel uit meerdere onderdelen bestaat: heeft iemand enig idee uit hoeveel onderdelen een Burton bestaat?
In totaal kostte het aanschaffen van de donor-Dyane, de body, het chassis en de onderdelen, inclusief een bezoek aan het Postkantoor drie uur. Dat doet Citroën ons vast niet na... :-)
Onderdelen, onderdelen, onderdelen...
Powertube
Johan wil graag vlot meekomen in het verkeer (nee, een Maserati is te duur ;-) vandaar dat hij ook een Powertube heeft aangeschaft.
Op de foto is mooi te zien wat die doet: een beetje extra lucht vanuit de ventilator in de motor blazen.
Scheelt weer een paar PK...
De Powertube.
Het chassis
Bij de eerste Burton hebben een standaard chassis genomen. Dat heeft véél tijd gekost om het roestwerend te maken. Daarom deze keer maar een gegalvaniseerd chassis genomen. Is wel 50 kg zwaarder.
Gegalvaniseerd chassis.
Dit staat er op het chassis :-)
Beginnen met het resultaat voor ogen
Bij Burton Car Company vonden we een zwarte Burton. Zo ongeveer gaat Johan's Burton er uit zien.
Maar zonder de rode biezen, met zwarte motorbeplating en zwarte ventilator.
Zwarte Burton.
Burton Car Company
Naast een groot magazijn met Eend- en Burton onderdelen is er ook een soort van showroom met Burton's die door hun eigenaar verlaten zijn ;-)
Een impressie.
Ik vind die zwarte Burton toch best mooi... zeker ook omdat het de mijne is... LOL
BeantwoordenVerwijderen