zondag 6 juni 2010

Je anti-diefstal Burton aantrekken zonder auto?

Ok., ik geef het toe, deze blog heeft een beetje een vreemde titel :-) Want ik bedoel niet "aantrekken" als in "je zet er een auto voor, hangt er een sleepkabel tussen en gaat uit rijden".
Nee, ik bedoel wat anders.

Instappen
Het gaat over het instappen in een Burton. Als ietwat "oudere jongere" moest ik lachten om mijn ietwat oudere jongere medeburgers die in een Burton instappen. Gewoon been er over, ietsje zakken en klaar is Kees.
Niet dus...
Vandaar dat Burton het afneembare stuur heeft uitgevonden. Instappen wordt dan iets handiger.
En die heeft Johan ook aangeschaft. We hebben 'm even "uit de doos geprobeerd" en het mechaniek ziet er fraai uit.
Dus de nieuwe one-liner is: "je stapt niet in een Burton, je trekt hem aan" :-)

De snelkoppeling.

















Anti-diefstal
Hoe beveilig je je Burton tegen diefstal?
Die vraag is simpel te beantwoorden:

a) een beetje dief kijkt wel uit, want aan wie verkoop je zo'n Burton?

b) als ze de Burton zien, gaat waarschijnlijk hele Burton-community achter de boef aan;

c) met een afneembaar stuur :-)
Uitstappen, stuur meenemen, klaar!
Bovendien, als je met je Burton bij een zakelijke bespreking komt, en je legt zo'n stuur op tafel, nou, dan heb je het gemaakt! Daarbij vallen al die BMW- en Mercedes sleutelhangers volkomen in het niet ;-)

Overigens ben ik héél benieuwd hoe het aanvoelt als je op de snelweg het stuur loskoppelt. Maar dat terzijde.



Cadillock
Maar goed, een beetje bescherming voor je Burton is wel fijn. Gelukkig loopt er hier een HTS'er Elektrotechniek rond, en die heeft een fraai anti-diefstal systeem gespot op Conrad.nl (http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/855556-an-01-nl-Cadillock_Diebstahlsicherung.pdf).
Het heet Cadillock, en werkt slim. Kijk er maar eens naar. Overigens werden mijn tegenwerpingen "maar dan moet de motorkap toch op slot kunnen" verder als "niet relevant" van de hand gewezen. Maar volgens mij is het wel relevant...
We zullen zien.

De Cadillock.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten