donderdag 12 augustus 2010

Die uitlaat of toch maar een lascursus?

Zelfs met een modulair bouwpakket als de Burton kit car is het soms handig om een stukje te kunnen lassen. Om de vulpijp van de Eend om te bouwen naar de Burton, bijvoorbeeld. Of om een nog goede Eend-uitlaat te verzagen en te lassen om deze voor de Burton passend te maken.
Dat kan veel geld schelen.

Lascursus
Maar lassen is een vak. En lassen aan een auto met dun plaatmateriaal al helemaal.
Gelukkig bestaat Norbert Wennink, en hij is de eigenaar van Mobylas. Hij geeft lascursussen voor het lassen aan auto's.

En eigenlijk vonden we dat het eigenlijk een basisvaardigheid die je moet beheersen (nou ja, toen vonden we dat helemaal niet, het leek ons gewoon erg leuk. Achteraf hebben we er heel veel plezier van gehad :-).
Norbert geeft zijn cursussen in Duitsland, lasland bij uitstek. In Bochum, ongeveer een uur rijden achter Arnhem.
Hij is een hele goede lasser. En een hele goede docent. En ook nog een goede gastheer.
En, zeer belangrijk, de lunch is uitstekend. Evenals de koeken :-)

Overzicht
Dit zijn de cursussen (gekopieerd van de Mobylas-website):
- Lascursus voor beginners (€ 255,50)
- Lascursus voor gevorderden (€ 357,00)
- Workshop vertinnen (€ 160,65)
- 4 daagse Workshop Autorestauratie (€ 565,25)
- Ééndags Snuffel-cursus (€ 145,00)

Wij hebben de beginnerscursus gedaan, en dat was op zaterdag en zondag.

Voor de prijs van een nieuwe uitlaat
Dus: in plaats van die nieuwe uitlaat bij Burton van €299, de oude Eend-uitlaat en -vulpijp verzagen plus een lascursus? Kost minder, en je hebt twee dagen lol (Sorry Burton CC ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten