vrijdag 20 augustus 2010

Belletje trekken.

Lef.
Deze titel heeft ogenschijnlijk niets met de inhoud te maken. Behalve dat je voor belletje trekken lef nodig hebt.
En wat is er nog meer het toppunt van lef? Juist, gaten in een nieuwe Burtonbody boren. Je krijgt één kans om het goed te doen.Zo niet, dan verknal je het. En dan slaap je niet lekker...

Trucs.
Gelukkig kent de handleiding van Burton wat trucjes voor minder stress. En T. en M. kennen die inmiddels ook.
Bijvoorbeeld plakband op de plaatsen waar je gaat aftekenen. Dan kun je een stuk gemakkelijker aftekenen dan op zwart kunststof.

De body met afplakband.














De boor bijt...
Maar dan is het toch zover: de boor moet zich in de kostbare body bijten.

De boor in actie. Gelukt!

















Spatbord met kraalrubber.
Eerder meldden we al dat het kraalrubber de body optisch met het spatbord verbindt.

En zo ziet dat er dan uit.






















Vervolgens kan het spatbord aan de body gebout-en-moerd worden.

En daar zit het spatbord dan!















Achterklep.
Dan is de achterklep aan de beurt. Dat is een enorm gepriegel, want de scharnieren moeten precies in de lengterichting van de auto lopen. Teken dat maar eens af op een rond vlak…
Op de foto lijkt het scharnier helemaal scheef. Dat is -gelukkig- door het fototoestel vertekend.

Geslaagd: de achterklep zit er in. Inclusief slot en -heel subtiel- kentekenverlichting. De merkwaardige strepen op de foto zijn van de parasol die er boven zit.


















Remleiding.
En passant wordt de remleiding aangesloten op de hoofdremcilinder. Zoals je ziet is de remleiding nieuw en de remvloeistofcontainer tweedehands (die zat in de Dyane).
Het leek ons beter om niet te besparen op de remleiding…

De remleiding.






















Stap-voor-stap.
Wederom een geslaagde dag: achterklap, spatborden, remleiding en nog een heleboel andere kleinere dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten