"Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet". Daar gaan we het nu over hebben.
Kraalrubber.
Om het spatbord mooi op de body te laten aansluiten wordt een rubber strip gebruikt. Dat heet kraalrubber.
En wij gebruiken hier een zwart kraalrubber tussen een zwarte body en een zwart spatbord.
Daar zie je dus weinig van. Behalve als je het weglaat, want dan staat het niet meer "af"…
Het kraalrubber wordt op de spatbord geplakt.
Fuseepennen
Zoek de verschillen tussen de beide foto’s eens.
Foto 1: draagarm (onder de ellips zit de fuseepen in de behuizing).
Foto 2: draagarm (onder de ellips zit de fuseepen in de behuizing).
Ze lijken identiek, hè?
Ok. Dat zijn ze ook (het zijn zelfs dezelfde foto's :-).
Toch is er een onzichtbaar verschil, en dat zit aan de binnenkant: zowel in de linker- als in de rechter draagarm is de fuseepen vervangen.
Noodzakelijk? Moeilijk te zeggen. Een fuseepen in T.'s Burton leek weinig speling te hebben, maar kwam bij de RDW toch (terecht) niet door de keuring.
En nu konden we er gemakkelijk bij, en het is een betaalbare klus. Het later vervangen van een fuseepen is ook te doen, maar dan veel tijdrovender en dus kostbaarder.
Bovendien konden we de joker inzetten, onze eigen monteur-Stig 2CasanoVa!
Van 2CV (zo noemen we heb liefkozend als hij niet luistert ;-) wordt gezegd dat hij een fuseepen kan verwisselen door er op te hoesten.
Vandaag was hij niet verkouden en hoestte hij dus niet. Maar hij was wel in het bezit van een lagerpers.
En dan gaat het vervangen toch iets sneller dan met een hamer… En vooral met veel minder kans op beschadiging.
De nieuwe fuseepennen zitten er nu in, afgeperst met vet
Onzichtbaar of niet: J. zal er vele jaren plezier van hebben.
Fuseepen (foto Burton Car Comnpany).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten