zaterdag 21 augustus 2010

Stilstaan. En hollen...

Soms werk je lang aan iets wat je na afloop niet meer ziet, bijvoorbeeld het vervangen van fuseepennen.
En soms schiet het allemaal erg op: het chassis rolt, en de body is er op gepast!

Draagarmen.
Maar laten we bij het begin beginnen: het bevestigen van de draagarmen aan de vooras.

Hier zie je de as met het kogellager waar de draagarm op komt. Heel goed ingevet.





















Hier zie je het lager van dichtbij. En inderdaad: we bezuinigen niet op vet... Het lager ziet er uit of het gisteren uit de fabriek gekomen is.

















Chassis rollend!
Na het plaatsen van de draagarmen zijn de vier oude Dyane-wielen er onder gezet, en is het complete chassis op de grond gezet.
En dat is een mijlpaal :-)

Het chassis rolt.

















Chassis en body.
De carrosserie (de "body") was al een eind gereed: de achterspatborden, de achterklep, de lampen, de kabelboom, claxon, remcilinder en veel andere kleinere onderdelen zitten er al op.
Tijd om de body even op het chassis te tillen.
Wel steeds de handleiding raadplegen. Dat gebeurt via de laptop, en dat werkt prettig.

De handleiding.

















Om de body goed te kunnen plaatsen moeten er volgens de handleiding twee stukjes van het chassis worden gezaagd. Dat moet onder een hoek, en dat wordt weer met afplakband afgetekend.

Het afzagen. Ouderwets handwerk.

















En vervolgens kan de body er op worden gepast.

En zo ziet dat er uit. Best wel de moeite waard om even op de foto te klikken. We zijn er namelijk nogal trots op :-)










Het begint al op een èchte Burton te lijken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten